Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu Lake Tekapo - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu

Lake Tekapo

Door: MarcelliWoensdag 14 februari

Blijf op de hoogte en volg Marcelli

14 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Woensdag 14 februari

Vanaf maandag aan het Lake Tekapo gestaan.
Lekker luxe gedaan in het Lake Tekapo Holiday Park met WARM WATER uit de kraan. Heerlijk........... Toch wel!!!
Lake Tekapo is een uitzonderlijk mooi en helder meer .
De opvallende blauwe turqoise kleur van het water wordt veroorzaakt door “rotsmeel” -fijngemaalde deeltjes , die door de gletsjers aan de kop van het meer worden aangevoerd en in het smeltwater blijven zweven.
Aan de oever van het meer staat de “Church of the Good Sheperd “
Een heel lieflijk kerkje, opgetrokken uit natuursteen en eikenhout.
We hebben geprobeerd om een paar leuke kiekjes te schieten, maar dat viel nog niet mee.
Wanneer je hier echt op toeristische plekjes komt, barst het van de chinezen of Japanners (zie soms het verschillende niet)
Maar..... uiteindelijk toch gelukt hoor.
En...... het gebruikelijke kaarsje opgestoken.

Aan het meer was het heerlijk genieten.
Zonnetje aan de hemel, stoeltjes aan het water, factor 50 (en dat is hier ECHT nodig) en bakken maar.
We kunnen ons bijna niet voorstellen, dat het in Nederland zo koud is.
Maar daar gaan we snel genoeg achter komen denk ik.

Dinsdagochtend nog een fikse wandeling gemaakt naar Mt John.
(Een punt boven op een berg, waarvandaan je het Lake Tekapo en de omringende bergen heel goed kon zien.)
Nou..... daar hadden we ons toch wel een beetje op verkeken!!!
Sjonge, jonge, ........ Dikke kuiten en grote neusgaten. Wat een Klim!!
Naar beneden leek ons een eitje! Ja,ja, had je gedacht!!
Wel goed voor de bovenbeenspieren.

Tijdens de wandeling, kwam het feit ter sprake, dat het toch wel jammer was, dat we de gletsjers en Mount Cook niet hadden gezien , vanwege de weersomstandigheden. Wat zou dit nu prachtig geweest zijn met dit weer.
Vooral vanuit de lucht, moest het uitzicht fenomenaal zijn, als we de brochures moesten geloven.
Dus........ Waarom ook niet? Once in a lifetime toch.
We hebben een chartervlucht geboekt en zijn diezelfde middag nog met een
propellervliegtuigje, waarin 8 personen konden, vanuit Lake Tekapo naar de Gletsjes en Mount Cook gevlogen. Wat een belevenis!!
Voordat we in het vliegtuigje stapten, werden we eerst allemaal gewogen.
Heb met mijn ogen dicht op de weegschaal gestaan.
Geen confrontatie nu! Kop in het zand!!!
Harrie werd meteen geselecteerd om naast de piloot plaats te nemen.
(Had volgens Harrie NIETS met zijn gewicht te maken.)
Hij kreeg een koptelefoon op en had ook een stuur voor zich, maar mocht nergens aankomen, aldus de piloot.
Daar was trouwens niks mis mee. (Met die piloot bedoel ik)
Al was het onderweg bewolkt geweest, het uitzicht zou adembenemend zijn geweest.
Ik waande me even in een uitzending van Ripcord (onze leeftijdgenoten weten waar ik het over heb).
Marion en ik keken elkaar aan, en het eerste wat over ons lippen kwam was:
WAUWWWWW!!!!!.............

De vlucht was overigens ook wel aardig hoor!!
Nee, even serieus........
Zo blij dat we dit nog even als Kers op de Taart hebben mee mogen maken.
Zo,n geweldige ervaring om de Gletsjers en Mount Cook op deze manier te hebben mogen aanschouwen. Niet met woorden te omschrijven.
De photo,s zullen de herinnering aan deze vlucht nog vele malen terughalen.

Na terugkomst bij het Lake, weer heerlijk vertoeft aan het water met een lekkere Merlot.
Even een aperitief voor weer een heerlijke maaltijd, bereid op mijn 2 pitterke.
Het Menu: Hoki ( Vis) met sla en een heerlijke Riesling.
MMmmmmmmmmmm. LEKKER!!!........

Vanmorgen rijden we terug naar Christchurch.
Aan onze geweldige Reis begint langszaam een einde te komen.
Morgen moeten we de camper inleveren en vliegen dan rond 14.30 uur naar Hong Kong.
Daar nog een nachtje slapen, om vervolgens op zaterdag 00.30 uur vanuit Hongkong naar Amsterdam te vliegen.
Nog eventjes genieten dus..............

• 14 Februari 2018 - 06:55

Annelies:

Nog even genieten en dan wordt het nagenieten, blijft ook heerlijk!
    Goede reis terug!

• 14 Februari 2018 - 11:45

Marianne Keijzers:

Weer een leuk verhaal.
    Goed dat jullie alles gedaan hebben wat je wilde doen.
    En dan straks heerlijk nagenieten.
    Veilige vlucht terug

• 14 Februari 2018 - 23:25

Martien En Joke:

Bedankt voor jullie reisverslag. Erg leuk om te volgen en vooral ook het enthousiasme.
    Een onvergetelijke reis hebben jullie gemaakt. Een goede terugreis toegewenst.