Glenorchy. Paradise. Ons avontuur - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu Glenorchy. Paradise. Ons avontuur - Reisverslag uit Glenorchy, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu

Glenorchy. Paradise. Ons avontuur

Door: Marcelli

Blijf op de hoogte en volg Marcelli

09 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Glenorchy

Vrijdag 9 februari.

Gistermorgen van Queenstown langs de beach van het lake Wakatipu naar Glenorchy gereden. Dit is het gebied waar 2 jaar lang de opnames van de Lord of the Rings zijn opgenomen.
Vanuit Glenorchy liep er een onverharde weg naar een dorpje genaamd Paradise.
Daar bijna alle plaatsnamen in Nieuw Zeeland ontstaan zijn, door degene die het ontdekt heeft of er een betekenis aan gegeven heeft, wilde we dit paradijsje toch wel even gaan bekijken en er eventueel de nacht doorbrengen.
Zo gezegd, zo gedaan. Na een uur door elkaar te zijn geschud over een grindweg, werden we beloond met een prachtig stukje Nieuw Zeeland.
Aan het Diamantlake lag een een heel klein gehuchtje Paradise genaamd.
Weer zo,n plekje, dat je je leven lang niet zal vergeten en dat zo uniek is dat je het nauwelijks kunt beschrijven.
De temperatuur was inmiddels behoorlijk opgelopen en we wilde ons gaan settelen langs het water.
Heerlijk een duik in dat azuurblauwe water. We zagen het al helemaal voor ons.
Maar ja, hoe daar nu te komen. Niet zo ver van ons vandaan zagen we toch duidelijk een grote bus en een soort vrachtwagentje te staan op het strand, bij een rivierbedding,maar een weg was niet te vinden.
Dan toch maar even een stukje binnendoor. Het water lokte ons.
DOM, DOM,DOM.
Eigen Schuld , Dikke bult !!!
We kwamen vast te zetten in het mulle zand.
Niet meer vooruiit of achteruit. Van alles geprobeerd.
Daar sta je dan. In de middle of nowhere.
In de verte, zagen we nog steeds dat vrachtwagentje.
Eropaf maar!!
En jawel hoor. Een paar jonge gasten waren daar met een aantal dames aan het yetskieen.
Natuurlijk wilde ze ons helpen.
Een paar kabels werden bevestigd aan onze camper en in no time stonden we weer op de weg.
Daar kwamen we even goed weg zeg!!!
Leer voor de volgende keer!!!
Gewoon netjes op de weg blijven.
Na een poosje kwamen we in Kinloch uit. Een prachtig plekje aan de overkant van het Lake Wakatipu.
Plaatsje aan het meer gezocht, stoeltjes er uit, naar het strandje met een fles rose en een paar glaasjes.
CHEERS op de goede afloop!!!
We lachen om wat gebeurd is die middag en bekijken de foto,s en films die we gemaakt hebben.
Wat een avontuur weer!

Na een goede nachtrust vanmorgen weer teruggereden vanuit Paradise naar Queenstown om bij Gibston naar het bungy jumpen te gaan kijken.
Nee, nee, nee, er wordt niet zelf gesprongen.
Gisteren al genoeg avontuur beleefd!!
Maar wel supergaaf om te zien hoor.
Een grote houten brug boven een ravijn, waar om de paar minuten mensen vanaf springen, bevestigd aan een grote elastiek.
Mijn niet gezien hoor. 7 KLEUREN!!! Aleen al bij het kijken er naar.
Maar wel kicken hoor.
En.......ales weer op beeld vastgelegd.

Het is nu 12.15 uur.
We besluiten onze reis te vervolgen richting het Zuiden.
Invercargill here we come!

• 10 Februari 2018 - 07:37

Cees De Cort:

Hallo ondekkingsreizigers;

Ja,Ja een heel avontuur zo te zien en prachtig omschreven allemaal.
    Ik denk dat jij Marcelli de volgende keer maar achter het stuur moet kruipen gewoon net als thuis en Harrie braaf erlangs moet gaan zitten.
    Ze zeggen weleens die vrouwen , maar die mannen kunnen er ook wat van , gewoon doorrijden en gasgeven haha.
    Bevalt het camperleven wel een beetje zo te zien wel.

Voor ons is dit toekomst muziek , maar het is allemaal mooi in deze landen ook dat je
    daar je camper zomaar aan het water zet zegt al genoeg.
    Nog een fijne vakantie voor jullie vieren ,
    Groetjes Lia en Cees