Whale spotting Kaikoura - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu Whale spotting Kaikoura - Reisverslag uit Titirangi, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu

Whale spotting Kaikoura

Door: Marcelli

Blijf op de hoogte en volg Marcelli

28 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Titirangi

Kaikoura.

Vandaag een excursie Walvisspotten geboekt.

Om half 11 moesten we ons melden bij het Whalespottingcentrum in Kaikoura.
Aldaar kregen we eerst allerlei veiligheidsinstructies om vervolgens met een bus naar de boot te worden gebracht.
Via sonar apparatuur wist de bemanning ons precies naar de plaatsen te brengen, waar de walvissen zich bevonden.
En ja hoor, plotseling voor ons zien we zo,n enorm beest verschijnen.
Volgens onze gids is het (en ik verzin het niet) een Spermwhale.
Er leven hier alleen mannetjes, daar het te koud is voor de lady’s.
Hadden ze me niet hoeven te vertellen.
Hij ligt continu stil en spuit met momenten een fontein water omhoog, alsof hij wil zeggen: “ Pffffffffffffffffff wat heb ik het zwaar!,
Hij maakt wel een enorme indruk op ons. Zo,n kolos van wel 25 m Lang.
En dan , jawel hoor! Hij komt in beweging. Plotseling zie je hem zijn rug krommen en komt zijn gigantische staart omhoog uit het water.
Wat een geweldige moment om mee te mogen maken.
Ondertussen spelen de dolfijnen rond onze boot en het lijkt of ze ons willen vermaken met hun sprongen en duikelingen in en boven het water.
Alweer een prachtige ervaring.

• 05 Februari 2018 - 20:14

Annelies:

Dat gevoel....die beleving...voor altijd!