Wellington - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Marcelli Brouwer - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Marcelli

Blijf op de hoogte en volg Marcelli

26 Januari 2018 | Nieuw Zeeland, Wanganui

26 januari

We staan startklaar om ons volgend avontuur aan te gaan.
De afglopen 2 dagen hebben we een heerlijke tijd in Wellington doorgebracht.
De rit hiernaartoe was geweldig. Via Napier zijn we van de oostkust dwars door het noorder eiland overgestoken via Kirupapango, Waiouru, Pirikiki naar Wanganui aan de Westkust.
Vandaaruit naar Wellington.
De natuur is niet te beschrijven. Zo verschrikkelijk mooi. Adembenemend. Het leek wel of we hier alleen op de wereld waren. Uren rijden, zonder een mens tegen te komen en dan opeens na een haarspeldbocht, honderden schapen.
Overal staan varens langs de kant, waarvan wij dachten dat het palmbomen waren. Zo veschrikkelijk groot.
Alle stress van de afgelopen tijden is in een week van ons afgegleden. Wat een geweldig land en wat een ontzettende aardige mensen wonen hier. Waar je ook komt, of het nu in een supermarkt, restaurant of zo maar op straat is, mensen begroeten je en zijn geinteresseerd in waar we vandaan komen en wat onze plannen zijn.
De mensen zijn heel relaxed, niemand heeft haast, geen geclaxoneer op straat. Zelfs de ambulance heeft een bescheiden geluid. Wat een rust.......... Heerlijk!!!!

In Wellington overnacht in het Ohtel hotel.
Jean Paul van Five Senses had ons wederom verrast.
We krijgen een suite!!!,
Nog nooit meegemaakt........
Dit wordt straks wel even anders.
Maar we zijn er klaar voor hoor!!!
Back to basic!
Vandaag vliegen we naar Christchurch. Daar staat onze camper te wachten.
3 Weken rondtouren op het Zuidereiland.
Wat zijn we een bofkonten, dat we dit kunnen en mogen beleven.

• 25 Januari 2018 - 21:38

Cees En Lia:

jullie hebben natuurlijk boeuf de Wellington gegeten , jullie zijn van die lekkere eters dus dit
    mag je niet missen.
    Je hebt mooie foto’s gestuurd Harrie naar je zus , zeker die HD maar die andere mogen erook zijn.
    Als ik klaar ben met werken zullen we die kant ook eens op moeten , allemaal gaaf hoor.
    En nu morgen camperen , geniet ervan jullie beide.
    Wel met de lengte rekening houden he’.

Groetjes Lia en Cees

• 26 Januari 2018 - 08:56

Annelies:

Oja die varens...dat is niet normaal...
    Heerlijk om te lezen al die plaatsnamen , de stilte, de overweldigende natuur, de mensen, de schapen, komen weer zoveel herinneringen naar boven...heel veel vogels in de mooiste kleuren, vooral op Zuidereiland en idd dat gevoel dat je een bofferd bent!
    Super dat de overnachtingen ook zo verrassend waren en nu ga je weer een heel ander deel van je vakantie tegemoet! Gewoon doorgaan met genieten en ik vlieg mee naar Christchurch hoor!